Αθήνα, 8 Απριλίου 2020
Σας προωθούμε κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΙΟPA για ενημέρωση και διαχείριση.
Την 1η Απριλίου η ΕΙΟΡΑ (Ευρωπαϊκή Εποπτική Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων) προχώρησε στη δημοσιοποίηση δήλωσης, με την οποία ζητά από Ασφαλιστικές Εταιρείες και Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές να επιδείξουν πρόνοια προς τους ασφαλισμένους, που επλήγησαν από τον COVID-19.
Με στόχο την υποστήριξη της σημαντικής ανάγκης για συνέχιση των ασφαλιστικών εργασιών, αλλά και τη δίκαιη μεταχείριση των ασφαλισμένων, ως εχέγγυα εμπιστοσύνης προς τον κλάδο, η ΕΙΟΡΑ δίνει τις ακόλουθες πέντε συστάσεις προς Ασφαλιστικές επιχειρήσεις και Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές:
- Να παρέχουν σαφή και έγκαιρη πληροφόρηση προς τους καταναλωτές σε σχέση με τα συμβατικά δικαιώματά τους, ώστε να κατανοήσουν το εύρος της ασφαλιστικής κάλυψής τους και τις εξαιρέσεις που εφαρμόζονται.
- Να αντιμετωπίζουν τους καταναλωτές με δίκαιο τρόπο και να είναι ξεκάθαροι στο σύνολο της επικοινωνίας μαζί τους, ώστε να αποφεύγονται παρανοήσεις.
- Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα έκτακτα μέτρα που έχουν ληφθεί και πώς αυτά θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και την παροχή της ασφαλιστικής υπηρεσίας. Η ενημέρωση αυτή θα δίνει πληροφορίες σχετικά με τη συνέχιση των εργασιών, την ισχύ των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, τις αλλαγές που έχουν επέλθει στη διαχείριση των ζημιών και γενικά σε όλες τις οργανωτικές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των ερωτημάτων των καταναλωτών.
- Να συνεχίσουν να τηρούν τις απαιτήσεις του POG (Product Oversight and Gvernance), λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο της πανδημίας και διενεργώντας αναθεωρήσεις των προϊόντων, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.
- Να λαμβάνουν υπόψιν το συμφέρον των καταναλωτών και να επιδεικνύουν ευελιξία στον τρόπο μεταχείρισής τους, όπου είναι λογικό και πρακτικά εφικτό.
Το Δ.Σ. της Ε.Ε.Α.Ε.
Leave A Comment