Σύμφωνη με την επικαιροποίηση και επαναπιστοποίηση των γνώσεων των Διαμεσολαβούντων δηλώνει σε συνέντευξη της στο Nextdeal.gr η Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, κ. Δήμητρα Λύχρου. |
Διαβάστε αναλυτικά την συνέντευξη της κ. Λύχρου.
1. Πως αποτιμάτε την μέχρι τώρα κατάσταση στην Ασφαλιστική Αγορά, σχετικά με τις νέες συμβάσεις που καλείστε να υπογράψετε με τις Ασφαλιστικές Εταιρείες;
Με αφορμή τις Πράξεις 30 & 31 της ΤτΕ καλούμαστε να υπογράψουμε νέες συμβάσεις, ενώ θεωρούμε ότι θα μπορούσαν να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις με προσαρτήματα στις ισχύουσες.
Διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν εναρμονισμένοι όροι, που επαναλαμβάνονται σχεδόν σε όλες τις Συμβάσεις και πολλοί από αυτούς είναι παράλογοι και καταχρηστικοί.
Προκειμένου λοιπόν να απαληφθούν ή να διορθωθούν υποβάλαμε τις παρατηρήσεις μας και στην ΤτΕ και στην ΕΑΕΕ και περιμένουμε την απάντηση της τελευταίας, μετά την Επιτροπή που θα συγκαλούσε για το θέμα αυτό, την προηγούμενη εβδομάδα.
Έχουμε καλέσει τα Μέλη μας να τηρήσουν στάση αναμονής και να μην υπογράψουν συμβάσεις που θα τους δημιουργήσουν προβλήματα από την ερμηνεία κατά την εφαρμογή τους.
Η Νομική συμβουλή, παρέχεται μέσω της ΕΕΑΕ, ως γενική κατεύθυνση.
Εστιάζουμε τις ενστάσεις μας σε τρία (3) σοβαρά σημεία και σε ένα (1) χαριτωμένο:
1. Σε όλες τις συμβάσεις που έχουν περιέλθει σε γνώση μας αναγορεύονται όλοι οι όροι ως «σπουδαίοι λόγοι καταγγελίας» ανεξαρτήτως αν επισύρουν ή όχι αστικές ή ποινικές κυρώσεις.
Κατά συνέπεια αν καταγγελθεί μία σύμβαση από πλευράς Εταιρείας , ακόμη και γιατί δεν υπέβαλε ο Διαμεσολαβών το «έντυπο αναγκών», η Εταιρεία δεν θα υποχρεούται να καταβάλει προμήθειες επί τριετία, όπως ορίζει ο Νόμος.
Είναι αναγκαίο και εύλογο συνεπώς, να ορισθεί περιοριστικά ο σπουδαίος λόγος που συνιστά αστικό ή ποινικό αδίκημα.
2. Ο Κανονισμός Πωλήσεων όπως ορίζουν οι Πράξεις 30 & 31 πρέπει να προσαρτάται στην σύμβαση, ώστε να μην τροποποιείται οποτεδήποτε και μονομερώς.
Στις περισσότερες Συμβάσεις διαπιστώνουμε την δυσκολία των Εταιρειών να συμμορφωθούν προς αυτή την διάταξη.
Εμείς θεωρούμε ότι ο Κανονισμός Πωλήσεων περιλαμβάνει Γενικές Διατάξεις που πρέπει να αφορούν όλο το Δίκτυο της κάθε Εταιρείας και δεν αντιλαμβανόμαστε την δυσκολία της προσάρτησης.
3. Πλήθος οι Συμβάσεις που αναφέρουν με τον όρο «προμήθεια» μόνο την πρωτοετή.
Αυτός είναι ένας νεολογισμός που μπορούμε να αντιληφθούμε την σκοπιμότητά του.
Όμως νομικά η προμήθεια δεν μπορεί να διαχωρίζεται σε προμήθεια πρόσκτησης και προμήθεια καλής εξυπηρέτησης του συμβολαίου!
Και ποιός θα κρίνει άλλωστε την «καλή εξυπηρέτηση»;
4. «Ο Διαμεσολαβών υποχρεούται να συμμορφώνεται με τους Κανονισμούς της ΕΑΕΕ»!!!
Οι Κανονισμοί της ΕΑΕΕ αποτελούν άτυπο πλαίσιο λειτουργίας των Ασφαλιστικών Εταιρειών – Μελών της, και θα ήταν χρήσιμο υπό προϋποθέσεις, να μπορούσαν να επιβληθούν στα Μέλη της.
Βεβαίως δεν μπορεί να αφορούν τους Διαμεσολαβούντες και πόσω μάλλον να τους επιβάλλονται.
2. Ποια είναι η άποψη σας σχετικά με την επαναπιστοποίηση των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών που προωθεί η Τράπεζα της Ελλάδος;
Η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ) είναι σύμφωνη με την επικαιροποίηση και επαναπιστοποίηση των γνώσεων, όμως έχει τρεις παρατηρήσεις επί του Σχεδίου της ΤτΕ.
– Οι προβλεπόμενες ώρες (75 ώρες) κρίνονται υπερβολικές, όταν για την απόκτηση του αρχικού πιστοποιητικού αρκούν 25.
– Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία , πέραν των γενικών γνώσεων και η εξειδίκευση για την κάθε κατηγορία Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, προκειμένου να μπορεί να συγκεντρώνει γνώση και πληροφορίες για το δικό του επάγγελμα.
– Διαφωνούμε στην παροχή αδείας Εκπαιδευτικού Κέντρου στις Ασφαλιστικές Εταιρείες.
Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να παρέχεται εκπαίδευση αντικειμενική και ανεπηρέαστη από την Εταιρική της φιλοσοφία, την εμπορική της πολιτική και τα προϊόντα της .
Και μία τέτοια εκπαίδευση δεν προσφέρει στην αγορά ανεξάρτητους επαγγελματίες χρήσιμους στον καταναλωτή και στο επάγγελμα.
Leave A Comment