Με ιδιαίτερη έκπληξη στην συνάντηση των εκπροσώπων μας με την ΤτΕ στις 15/12/2015, ακούσαμε από τους παριστάμενους σε αυτήν εκπροσώπους της, πως οι διαμεσολαβητές φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης στο μείζον θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων στην χώρα μας . Σε ερώτηση μας για το πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό, λάβαμε κάποιες απαντήσεις όχι τόσο πειστικές, τουλάχιστον για αυτούς που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον τρόπο που λειτουργεί εδώ και αρκετό καιρό το κομμάτι της έκδοσης ασφαλιστηρίων συμβολαίων στον Κλάδο Οχημάτων.

Γράφει ο Κώστας Βλαχάκης, Ταμίας της Ε.Ε.Α.Ε

Η βασικότερη παρατήρηση προς εμάς ήταν πως οι διαμεσολαβητές σε πολλές περιπτώσεις, εκδίδουν ασφαλιστήρια με προγενέστερη ημερομηνία για να καλύψουν τους μη συνεπείς πελάτες τους ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους ελέγχους της τροχαίας.

Όμως, επειδή για μας είναι από κάθε άποψη ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα δεν μείναμε αδρανείς. Ρωτήσαμε, ερευνήσαμε έχοντας αρκετές επαφές με γραφεία μελών μας κάθε βαθμίδας, έτσι ώστε να έχουμε μια όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα της πραγματικότητας.

Τα αποτελέσματα ήταν ξεκάθαρα και σε κάθε περίπτωση επιβεβαίωσαν αυτά που ήδη γνωρίζουμε όλοι όσοι δραστηριοποιούμεθα στην πρώτη γραμμή παραγωγής.

Ο νόμος 4261 που τέθηκε σε εφαρμογή τον Μάιο του 2014 άλλωστε δεν άφηνε περιθώρια για παρερμηνείες και η εφαρμογή του ξεκίνησε άμεσα από το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών οι οποίες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τροποποίησαν τα ηλεκτρονικά συστήματα τους με τέτοιον τρόπο ώστε η όποια διάθεση (αν υπήρχε τέτοια) για παρατυπία στο θέμα της έκδοσης συμβολαίων και απόδοσης ασφαλίστρων να εκμηδενιστεί.

Ο τρόπος ήταν απλός και αυτός εφαρμόζεται σήμερα: Σε όλα τα por¬tal των εταιρειών, γιατί αυτά χρησιμοποιούν οι διαμεσολαβούντες και μέσω αυτών εκδίδουν ασφαλιστήρια συμβόλαια, η ισχύς του συμβολαίου ξεκινά στην καλύτερη περίπτωση αμέσως μετά την καταχώρηση του και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει μέχρι την 12η μεσημβρινή της επομένης ημέρας, με την λειτουργία καταχώρησης με προγενέστερη ημερομηνία να μην υφίσταται καν σαν επιλογή.

Ξεκαθαρίζοντας τα παραπάνω θα θέλαμε να προτρέψουμε με την αρωγή φυσικά της ΤτΕ κάθε αρμόδιο όργανο, από όπου και αν προέρχεται να προχωρήσει σε εφαρμογή αυτών που κατά καιρούς έχουν εξαγγελθεί και αφορούν στον έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων γιατί μόνο σε αυτή την περίπτωση θα γίνει το βήμα για την ουσιαστική επίλυση του μεγάλου αυτού ζητήματος.

Πεποίθηση μας είναι πως η συνεχής αναζήτηση μεριδίων ευθύνης δεν αποτελεί ούτε λύση , δεν συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος αποτελεσματικά και είναι και ιδιαιτέρως χρονοβόρα…